Følgende regler gjelder for ditt besøk i Ullensaker kulturhus:

  • Plassbilletter gjelder ikke. Alle blir anvist plass fra første rad og bakover.
  • For å unngå kø – gå rett inn i salen. Dørene åpner 30 minutter før forestilling.
  • Folk som til daglig er sammen, kan sitte sammen (kohort).
  • Har man kjøpt billetter som en gruppe, må alle gå inn samtidig.
  • Det skal være 2 ledige seter mellom hver gruppe.

Les dette før du kjøper billetter/kommer til våre hus under koronapandemien:

  • Følg henvisningene til kulturhusets verter
  • Vask hendene dine grundig og/eller benytt deg av våre antibac-stasjoner ved ankomst og jevnlig under ditt opphold.
  • Hold god avstand og følg smittevernsråd fra FHI/Helsedepartementet.
  • Kontaktinformasjon blir lagret i 14 dager etter arrangementet for evt. smittesporing.

INNSLIPP:

  • Billettkontroll foregår ved hovedinngangene og begynner 30 minutter før forestilling.
  • Det er en egen kontroll for de som har billetter kjøpt over disk før tiltaket om registrering ble innført.
  • Disse skal skrives opp på et eget skjema for gjeldende arrangement.

PAUSER:

  • Det vil ikke være pauser på noen av arrangementene.

UTSLIPP:

  • Må en publikummer ut under arrangementet, må de gå den veien med færrest publikummere og gå med ryggen til publikum på raden.
  • Etter forestillingen skal publikumsutgang nede ved scenen benyttes.  Publikum går radvis ut. Starter med nederste rad 1, venstre side sett fra sal.
  • De som har rullator blir plassert på seter nærmest inngangen og geleidet ut den veien.

SERVERING:

  • Kantinen/kiosken Gnist vil følge de retningslinjer som gjelder for matservering.
  • Det vil ikke være alkoholservering ved noen av arrangementene.

DETTE GJØR VI:

Økt renhold Økt renhold på kontaktpunkter og toaletter.
Hånddesinfeksjon Hånddesinfeksjonsmidler skal være lett å finne flere steder i lokalet.
Redusert antall personer og avstand Vi har begrenset publikumskapasiteten for å oppfylle myndighetenes krav om smittevern og avstand.
Bemanning Alle vertene er «drillet» på rutinene og det er satt inn ekstra bemanning på hvert arrangement.